Esittely

SIPKO, Seinäjoen itsepuolustuskoulu aloitti toimintansa syyskuussa, vuonna 2011, ja se on tarkoitettu kaikenikäisille. Koulu järjestää myös erikseen itsepuolustuksen peruskursseja naisille. Ilmoittautumiset on pyritty pitämään joustavina.

Itsepuolustustekniikan lisäksi ohjelmaan kuuluu myös meditaatiota, hengitys- ja tasapainoharjoituksia, hermopistetekniikkaa sekä lihaskuntoliikkeitä.

Pääopettajana
toimii kaksinkertainen Suomen mestari (Hoi Jeon Moo Sool) ja Sipkon perustaja Samvel Vardanjan.
Harrastanut taitovoimistelua, judoa ja venäläistä samboa (lyönti,heitto). Suomessa saanut mustan vyön Hoi Jeon Moo Sool (korealainen taistelulaji) lajista. Ollut myös Armeniassa HJMS liiton perustaja ja pääopettaja. Opettanut siellä eri ikäisiä ja poliiseja sekä turvamiehiä.
Saanut Etelä-Korean suurlähetystön puolesta palkinnon hyvästä työstä.